maandag 8 december 2008

Library Thing

Heb even teruggegrepen naar dingen die ik heel erg leuk vind , widgets , blidgets , muziek en beelden ... Maar nu verder met ding 18. Library Thing . Heb de info op Wikipedia doorgelezen . Een rondleiding door Library Thing gemaakt.Daarna een willekeurig aantal geliefde boeken toegevoegd. Viel me op dat lang niet overal omslagen van beschikbaar zijn . Ook in de Belgische KB , Amazon , Bruna gezocht .
Uitgebreid onderzocht wat de mogelijkheden zijn .
Zeer divers .
Je kunt je eigen kollektie koppelen aan Library Thing . Is wereldwijd. Daarnaast is het een digitale leesclub . Binnen de OBD heb je de digitale boekenclub "De Parelketting "las ik .Je onmoet digitaal mensen met dezelfde smaak . Er worden verbanden gelegd . Je kunt zoeken naar literaire evenementen bij jou in de buurt . Er zijn discusssiegroepen . De optie tijdsbeeld vond ik ook aardig . Van het lijstje van mijn toegevoegde boeken heb ik slechts 1 bespreking gevonden .
Het lukte me niet om de omslagen gepubliceerd te krijgen .
Ben ooit lid geweest van de "Boekgrrls" digitale vrouwenboekenclub . Heel leuk en boeiend . We hadden ook (irl ) in real life ontmoetingen . Boeken ruildagen etc . Je werd overspoelt met mail . Het kost heel veel tijd . Dat vind ik het nadeel.
Voor de bieb zie ik wel kansen op dit terrein.
Als wij bv contacten opbouwen met boekenclubs , valt dit zeker te overwegen . Discussiegroepen zou je kunnen ondersteunen via onze site.

Geen opmerkingen: