vrijdag 14 november 2008

Google docs

Zojuist de artikelen over Googledocs gelezen . Biebfratsen heeft me ethousiast gemaakt, voor deze online kantoortoepassing .De tijd van Word documenten heen en weer sturen, ligt enigszins achter ons . Sinds mei 2007 kan het anders , op grote schaal.
Je maakt een Gmail account aan , gaat naar Googledokumenten en maakt een dokument of spreatsheet( reken /Excel bestand) aan .
Dat deel je met iemand op afstand . Voorwaarde is dat de andere partij ook een Gmail account heeft .Je kollega kan dan online ,het dokument wijzigen. Kan zeker tijd besparen .
Ook kun je online deze docs op het web publiceren of op een weblog .
Heb mijn kollega op Prismare gevraagd, een emailaccount aan te maken .Om samen aan stukken re werken .
Zie van deze toepassing zeker het nut in .
Met Excel werk ik weinig . Heeft hetzelfde voordeel. Ook foto,s en plaatjes zijn deelbaar. Daar ga ik me in verdiepen als er meer tijd is.

Geen opmerkingen: